Statystyki

ORLIK 2012

Szkolny zestaw podręcznikówDrukuj

Szkolny zestaw podręczników

na rok szkolny 2015/2016 tutaj!

Klasa III a na wycieczceDrukuj

Klasa III a na wycieczce

Tradycją klas trzecich stały się wyjazdy na wycieczki szkolne. I tego roku klasa III a wyruszyła w Kotlinę Kłodzką zdobywać szczyty Gór Stołowych. Na początku odwiedziliśmy Kłodzko. Przeszliśmy podziemną trasą do twierdzy, po zwiedzeniu której wyruszyliśmy do Polanicy – Zdrój. Nie bardzo smakowała nam tam woda zdrojowa, ale lody były świetne. Z Polanicy pojechaliśmy do naszej bazy noclegowej w Radkowie. Po rozlokowaniu się w pokojach zwiedziliśmy jeszcze radkowski rynek.

Uzależnieniom STOPDrukuj

Uzależnieniom STOP

09.06. br. odbył się w naszej szkole gminny turniej profilaktyczny pt. „ Uzależnieniom Stop” pod hasłem „Umysł jasny, trzeźwość głowy – to zapewni duch sportowy”.

Gościliśmy 15 – osobowe reprezentacje szkół podstawowych oraz uczniów z kobylińskiego gimnazjum.

JAKUB DURCZEWSKI LAUREATEM X OLIMPIADY WIEDZY EKOLOGICZNEJDrukuj

JAKUB DURCZEWSKI LAUREATEM X OLIMPIADY WIEDZY EKOLOGICZNEJ

Jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry przyrodnik?  Zapewne powinien być: cierpliwy, wyrozumiały, spostrzegawczy, rozważny, spokojny, czujny, musi mieć wiedzę i kochać przyrodę, mieć uszy i oczy szeroko otwarte. Taki właśnie jest Jakub, który oprócz tego, cechuje się wytrwałym dążeniem do celu.

W dniu 10 czerwca w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Krotoszynie odbył się finał X Olimpiady Wiedzy Ekologicznej dla szkół podstawowych, którą zorganizowały: Regionalne Centrum Edukacji Ekologicznej w Krotoszynie oraz Związek Międzygminny „Eko Siódemka” w Krotoszynie. Szkołę podstawową reprezentowali Jakub Durczewski z kl. VIc i Zofia Pioch z kl.VIa. Uczniowi Ci pomyślnie przeszli etap szkolny i zakwalifikowali się do konkursu finałowego. Jakub w finale zdobył maksymalną liczbę punktów plasując się na I miejscu.

Polsko niemieckie spotkanie w KobylinieDrukuj

Polsko niemieckie spotkanie w Kobylinie

26 maja uczniowie Szkoły Podstawowej w Kobylinie oraz organizatorki i koordynatorki polsko – niemieckiej wymiany międzyszkolnej, pani Mariola Wojciechowska i pani Lidia Rękosiewicz, oczekiwali niecierpliwie na przybycie uczniów z Jesewitz. Nasi partnerzy przyjechali po godzinie trzynastej. Dzieciom towarzyszyli pani dyrektor Kerstin Bröse, wychowawczyni klasy czwartej pani Birgitt Kaluza oraz pan Łukasz Szenkiel –asystent językowy pracujący w szkole w Jesewitz. Po serdecznym powitaniu goście zjedli pyszny obiad przygotowany przez naszą kuchnię. Następnie zwiedziliśmy szkołę i przedszkole. Odwiedziliśmy też lodziarnię pana Hałasa, gdzie wszyscy zajadali się znanymi na całą okolicę lodami. O godzinie 16 rodziny goszczące odebrały dzieci z Niemiec. Tego dnia wszyscy spotkaliśmy się raz jeszcze w naszej hali sportowej. Spędziliśmy  tu bardzo aktywny wieczór. Panowie Zygmunt Idziak  i Janusz Lindner przygotowali dla naszych i niemieckich uczniów gry i zabawy sportowe. Zażarta rywalizacja przebiegała w mieszanych, niemiecko-polskich grupach. W przeprowadzeniu zaplanowanych konkurencji pomagał nam również pan Jakub Pernak. W tym czasie rodzice uczniów klas 4a i4b przygotowali pod kierownictwem pani dyrektor Marioli Wojciechowskiej smaczny posiłek dla zgłodniałych uczniów - zjedliśmy kiełbaski, sałatki, ciasto, owoce i słodycze. Wszystkim przybyłym i wspierającym nas tego dnia rodzicom serdecznie dziękujemy.